1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Polska premiera Toyoty Yaris Cross

POLSKA PREMIERA MODELU TOYOTA YARIS CROSS

NOWY MIEJSKI SUV SEGMENTU B

2021-06-30

W Polsce debiutuje Yaris Cross – nowy miejski SUV segmentu B, dostępny zarówno z napędem tradycyjnym, jak i hybrydowym. Jego przedsprzedaż rozpoczęła się 1 czerwca 2021 roku i już zamówiono 450 egzemplarzy, z czego 75% to hybrydy. Pierwsze auta trafią do nowych właścicieli już w październiku. Do końca września nowy model Toyoty można będzie obejrzeć w salonach marki, gdzie odbywają się otwarte pokazy.

 

Yaris Cross to nowy model Toyoty, który poszerzył gamę marki o miejskiego SUV-a segmentu B. Samochód ten jest już dostępny w Polsce w przedsprzedaży. Do końca września zostanie zaprezentowany w około 50 salonach Toyoty w ramach tournée po naszym kraju.

Wprowadzając na rynek nowego Yarisa Cross, Toyota debiutuje w segmencie B-SUV. Model ten może być wyposażony w układ hybrydowy czwartej generacji i inteligentny elektryczny napęd na cztery koła AWD-i. Dodać do tego należy nowoczesne technologie multimediów, łączności, bezpieczeństwa i komfortu. Kompaktowe rozmiary w połączeniu z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności nawet 397 l sprawiają, że jest to samochód, który sprawdza się doskonale zarówno w mieście, jak i podczas wakacyjnych wyjazdów.

Nowa Toyota Yaris Cross to na wskroś europejski samochód, który kontynuuje nie tylko tradycję Yarisa, lecz również chlubną historię SUV-ów, zapoczątkowaną w 1994 roku przez RAV4. Warto przy tym wspomnieć, że każda generacja Yarisa niosła ze sobą rewolucyjne zmiany. Pierwsza otrzymała tytuł Samochodu Roku 2000. Druga była pierwszym miejskim pojazdem, który zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Trzecia generacja wprowadziła do segmentu B napęd hybrydowy. Yaris czwartej generacji zaprojektowany w architekturze TNGA to kolejny europejski Samochód Roku w dorobku Toyoty.

Od 1 czerwca 2021 roku Toyota Yaris Cross jest już dostępna w Polsce w przedsprzedaży. Klienci szybko docenili jej atuty: technologię hybrydową, napęd AWD-i, świetne właściwości jezdne, bogate wyposażenie i nowoczesne technologie. Od początku przedsprzedaży Toyota otrzymała 450 zamówień na nowy model, z czego większość (75%) stanowią hybrydy. Co drugi hybrydowy Yaris Cross zarezerwowany do tej pory ma napęd AWD-i. Najpopularniejszym wariantem wyposażenia jest limitowana wersja Premiere Edition. Aż 71% zamówionych aut jest skonfigurowanych w najwyższych wersjach.

Klientom pierwsze egzemplarze Yarisa Cross zostaną dostarczone już w październiku.

Wersje wyposażenia Yarisa Cross

Toyota Yaris Cross jest dostępna w 5 wersjach wyposażenia: Active, Comfort, Executive, uterenowionej Adventure i limitowanej Premiere Edition. Każdą z nich przygotowano w bogatej gamie kolorystycznej. Paleta ta obejmuje 8 lakierów oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.

Active, czyli wersja podstawowa

Active to podstawowa wersja tego modelu, która dysponuje systemem multimedialnym Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym (7''), portem USB, interfejsami Apple CarPlay™ i Android Auto™ oraz usługami łączności Toyota Connected Car.

Dodać do tego należy również pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej generacji, zawierający m.in. układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC) oraz system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall). Poziom bezpieczeństwa podnosi także system poduszek powietrznych, w tym poduszka centralna między przednimi fotelami.

Wybierając wersję Active, kierowca będzie dysponował również kolorowym wyświetlaczem na tablicy wskaźników (4,2''), elektrycznie regulowanymi i podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi, manualną lub automatyczną klimatyzacja (w zależności od rodzaju napędu), podłokietnikiem, a także światłami do jazdy dziennej w technologii LED.

Do opcjonalnego wyposażenia tej wersji należą m.in. przednie i tylne czujniki parkowania i stopnie boczne.

Yaris Cross w wersji Active kosztuje od 74 900 zł lub od 799 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE, zaś z napędem hybrydowym – od 88 900 zł.

Wersje Adventure i Premiere Edition

Adventure to jedna z trzech najwyższych wersji wyposażenia nowej Toyoty Yaris Cross. Podkreśla ona charakter auta, które powstało z myślą zarówno o jeździe po mieście, jak i z dala od asfaltu.

Yaris Cross Adventure jest dostępny wyłącznie z układem hybrydowym – napędzającym przednią oś lub z napędem na cztery koła AWD-i. Cechą wyróżniająca tej wersji jest dwukolorowe nadwozie, osłona przedniego i tylnego zderzaka, relingi dachowe, 18'' felgi aluminiowe, podsufitka w kolorze czarnym oraz tapicerka materiałowa z elementami skóry w kolorze czarnym i złotymi przeszyciami.

Auto w tej wersji otrzymało nowy system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (9'' HD), który można wzbogacić o nagłośnienie Premium Audio JBL z 8 głośnikami.

Yaris Cross Adventure jest dostępny od 115 900 zł lub od 1160 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE.

Najwyższą wersją Yarisa Cross jest Premiere Edition. Wyposażono ją m.in. w elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo, wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD) oraz tapicerkę skórzaną z perforacją. Auto w tej wersji ma wszystkie udogodnienia odmiany Adventure, dwukolorowe nadwozie i możliwość rozbudowania systemu multimedialnego o nagłośnienie klasy premium marki JBL.

Auto w wersji Premiere Edition kosztuje od 122 900 zł i będzie dostępne wyłącznie w 2021 roku. W Leasingu KINTO ONE raty zaczynają się od 1231 zł netto miesięcznie.

Hybrydowy SUV z napędem AWD-i

Nowa Toyota Yaris Cross została zaprojektowana na modułowej platformie GA-B z serii TNGA, tej samej co i Yaris hatchback. Zapewniło to wysoki poziom sztywności nadwozia i dobrze wyważoną konstrukcję, co przełożyło się na bardzo dobre właściwości jezdne.

Toyota Yaris Cross jest o 24 cm dłuższa od Yarisa, o 6 cm wyższa i ma większy prześwit. Wyposażono ją w nowe, wzmocnione zawieszenie z przednimi kolumnami MacPhersona nowej generacji. W aucie o długości 4180 mm wygospodarowano przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności do 397 l, który może otrzymać podwójną, dzieloną podłogę oraz zaczepy na pasy mocujące. W wyższych wersjach wyposażenia oparcia tylnych siedzeń składają się w proporcji 40:20:40. Dzięki temu dłuższe przedmioty można przewozić w tunelu środkowym.

Nowy model Toyoty w zależności od wersji może być dostępny z silnikiem benzynowym 1.5 Dynamic Force 125 KM (z manualną lub automatyczną skrzynią biegów) lub układ hybrydowy 1.5 Hybrid Dynamic Force 116 KM z napędem FWD lub AWD-i. Napędy do Yarisa Cross – podobnie jak do Yarisa –produkowane są w Polsce.

Na tle segmentu Yarisa Cross wyróżnia inteligentny elektryczny napęd na cztery koła AWD-i. Układ hybrydowy jest tu wspierany przez silnik elektryczny napędzający tylne koła. Zapewnia to bardzo dobrą przyczepność na śliskiej nawierzchni i ułatwia poruszanie się po nierównych drogach. Wersja AWD-i otrzymuje zawieszenie wielowahaczowe z tyłu oraz systemy wspierające jazdę poza asfaltem – selektor trybów jazdy w terenie, Trail Mode oraz system wspomagający zjazd ze wzniesienia.

Yaris Cross został skonstruowany w Europie z myślą o rynkach Starego Kontynentu. Auto spełnia oczekiwania europejskich kierowców zainteresowanych coraz popularniejszym segmentem B-SUV. Będzie produkowane w fabryce Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), razem z nową generacją Yarisa. Toyota planuje produkcję Yarisa Cross na poziomie ponad 150 000 egzemplarzy rocznie.

Harmonogram pokazów nowego Yarisa Cross w salonach Toyoty będzie dostępny na stronie www.toyota.pl

Nowy Yaris Cross – cennik