1. Świat Toyoty
  2. TOYOTA GAZOO Racing
  3. Historia samochodów sportowych
  4. GR86

GR86

HISTORIA SAMOCHODÓW SPORTOWYCH TOYOTY

SERIA CZERPIĄCA Z TRADYCJI

 

Toyota GR86 to samochód, który jest naturalnym spadkobiercą legendarnych modeli Sports 800, 2000GT, AE86 oraz GT86. Kierowcy o sportowym zacięciu dostają to, co lubią najbardziej, a więc napęd na tylną oś, pod maską nowy silnik Boxer o pojemności 2,4 l, świetny rozkład masy z niskim środkiem ciężkości, a do tego prawdziwie sportową stylistykę w nowoczesnym wydaniu.

 

Mniejsza waga i mniejszy opór powietrza


Opływowa sylwetka coupé już na pierwszy rzut oka wyzwala pozytywne skojarzenia. Konstrukcja GR86 została opracowana z myślą o lepszych osiągach i doskonałych wrażeniach z jazdy sportowej. Usprawnienia aerodynamiczne nadwozia, takie jak przednie stabilizatory, boczne wloty powietrza, spojlery czy lotki tylnego nadkola, zapewniają lepszy przepływ mas powietrza i większą stabilność auta.

Mimo że wymiary GR86 są bardzo zbliżone do GT86, to najnowszy model może pochwalić się także niższą wagą od swojego poprzednika, co daje mu najlepszy wynik w swojej klasie. Uzyskano to dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów w postaci aluminiowych błotników i panelu dachowego, a także nowego, lżejszego wału napędowego, układu wydechowego czy przednich foteli.

Co niezwykle istotne dla kierowców, GR86 ma ponadto o 50% sztywniejsze nadwozie w stosunku do GT86, a wszystko to dzięki klatkowej strukturze tylnej części ramy oraz dodatkowym wspornikom i stali o wysokiej wytrzymałości. Nisko położony środek ciężkości oraz niższa pozycja za kierownicą skutkują doskonałym prowadzeniem i idealnymi właściwościami jezdnymi w każdych warunkach.

Większa moc i większa radość

GR86 charakteryzuje się doskonałą konstrukcją nadwozia, a nowy, lżejszy Boxer o pojemności 2,4 l z rewelacyjnie zestrojonym układem napędowym zapewnia wyjątkowe emocje. Chcąc podkręcić moc jednostki do 234 KM, a moment obrotowy do poziomu 250 Nm przy 3700 obr./min, w bloku silnika zwiększono średnicę cylindra do 94 mm.

Jeśli dodamy do tego wtrysk paliwa D-4S z szybszą reakcją na pedał gazu, nową pompę paliwową ze stałym przepływem podczas pokonywania zakrętów, układ wydechowy z systemem Active Noise Control czy udoskonalone skrzynie biegów, to nie pozostaje nic innego, jak korzystać z życia na wysokich obrotach.

Sportowe wnętrze, sportowy duch

Wygodna pozycja za kierownicą to zasługa niższego zamocowania sportowych foteli, a także przeprojektowania bezpośredniego otoczenia kierowcy, czyli optymalnego rozmieszczenia dźwigni zmiany biegów, hamulca ręcznego czy podłokietnika, a także przycisków sterowania autem. Uwagę zwracają także nowe cyfrowe zegary z centralnym obrotomierzem i prędkościomierzem, które wyświetlają także typowo sportowe parametry, np. czas przejazdów po torze.

GR86 to współczesna wizja auta zwinnego, zwrotnego, idealnego do jazdy, a do tego z żyłką driftu i sportowej fantazji.

KONTYNUUJ PODRÓŻ