Toyoty Mirai we flocie Maximator Hydrogen

10% parku samochodowego firmy to pojazdy wodorowe

2022-05-06

Flota Maximator Hydrogen – producenta technologii wodorowych z Turyngii – została poszerzona o 10 sedanów Toyota Mirai. Pojazdy z napędem wodorowym stanowią już prawie 10% parku samochodowego firmy.

Maximator Hydrogen GmbH to firma z Nordhausen w Turyngii należąca do Schmidt Kranz Group. Specjalizuje się w planowaniu, budowie i eksploatacji infrastruktury wodorowej dla transportu drogowego, kolejowego i morskiego. Na początku tego roku Maximator Hydrogen oddał do użytku największy w Niemczech zakład produkujący wyposażenie techniczne stacji tankowania wodoru. Od 2018 roku firma z Nordhausen skonstruowała prawie 50 kompletnych stacji wodorowych, a do 2030 roku ma działać łącznie 4000 instalacji tankowania wodoru jej produkcji.

Flota wiodącego producenta komponentów do budowy infrastruktury wodorowej została właśnie poszerzona o 10 egzemplarzy wodorowej Toyoty Mirai. Obecnie już prawie 10% pojazdów Maximator Hydrogen jest wyposażonych w napęd wodorowy.

Toyoty Mirai we flocie producenta technologii infrastruktury wodorowej

„Jesteśmy bardzo zadowoleni i zaszczyceni, że Schmidt Kranz Group wybrał Toyotę Mirai” – powiedział André Schmidt, prezes Toyota Deutschland GmbH.

„Dzięki bogatemu wyposażeniu, zwiększającemu komfort jazdy na co dzień, nasze wodorowe sedany są idealne dla zrównoważonych flot firmowych, a tym samym przyczyniają się do dekarbonizacji gospodarki” – kontynuował André Schmidt.

„Zielony wodór jest kluczowym elementem dla udanej transformacji energetycznej. Nasza firma korzysta z samochodów przede wszystkim na długich dystansach, dlatego samochody elektryczne na wodór są jedynym bezemisyjnym rozwiązaniem, które odpowiada naszym potrzebom. Toyota Mirai to stylowa, reprezentacyjna limuzyna, która jednocześnie stanowi kamień milowy w rozwoju pojazdów napędzanych wodorem” – zaznaczył Mortimer Glinz, dyrektor zarządzający Schmidt Kranz Group.

Toyota Mirai to duży, pięciomiejscowy sedan klasy premium napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 182 KM. Samochód zużywa średnio 0,84 kg/100 km wodoru, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9 s. Auto oferuje zasięg do 650 kilometrów, a proces tankowania trwa około 5 minut.

Wodorowa Toyota nie emituje podczas jazdy żadnych spalin, a jedynym produktem ubocznym pracy ogniw paliwowych jest para wodna. Mirai ma długość 4975 mm i powstał na platformie GA-L o rozstawie osi 2920 mm, którą dzieli z flagowym Lexusem LS.

Toyota od lat pracuje nad rozwojem technologii wodorowej. Obok sedana Mirai firma wprowadziła na rynek lub testuje prototypy wielu różnych środków transportu. We współpracy z partnerami firma opracowała wodorowe autobusy miejskie, duże ciężarówki i lekkie auta dostawcze, a także pociągi i jachty. W Japonii Toyota buduje dwa eksperymentalne, prototypowe miasta, których system energetyczny i transport są oparte na wodorze.

Dowiedz się więcej

Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE Nowa generacja systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE Większe możliwości Yarisy w kolorze Spicy Orange Yarisy w kolorze Spicy Orange Nowości w roku modelowym 2023 Lekki użytkowy van elektryczny Lekki użytkowy van elektryczny Nowy projekt Toyotay i partnerów Wymienne baterie do samochodów Wymienne baterie do samochodów Dowiedz się więcej o nowym projekcie Klub Rekordowych Przebiegów Klub Rekordowych Przebiegów Pochwal się trwałością swojej Toyoty Wyniki sprzedażowe Toyoty w lipcu 2022 roku Wyniki sprzedażowe Toyoty w lipcu 2022 roku Wzrost udziału w rynku do 17,7% Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Ponad 10 000 sprzedanych egzemplarzy PROACE CITY Sprawdź szczegóły Zrównoważona produkcja bioetanolu Zrównoważona produkcja bioetanolu Wspólny projekt Toyoty i partnerów KINTO ONE coraz popularniejsze w Polsce KINTO ONE coraz popularniejsze w Polsce Sprawdź najchętniej wybierane modele Toyoty Autobusy na wodór w Madrycie Autobusy na wodór w Madrycie Wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty w transporcie miejskim Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Land Cruiser i Hilux 2023 z paliwem HVO100 Odnawialny olej napędowy zamiast diesla Nowe auto dostawcze na wodór Nowe auto dostawcze na wodór Toyota, Isuzu, Hino i CJPT łączą siły