Nowe technologie w autach użytkowych

Suzuki i Daihatsu dołączają do inicjatywy Toyoty

2021-07-29

Commercial Japan Partnership Technologies Corporation to spółka założona w kwietniu br. przez Toyotę, Isuzu i Hino. Jej zadaniem jest popularyzacja w samochodach użytkowych najnowszych technologii z dziedziny elektryfikacji, automatyzacji prowadzenia, połączenia w sieci i współdzielenia pojazdów. Teraz do tego projektu dołączyły również takie firmy, jak Suzuki i Daihatsu.

Suzuki i Daihatsu nabyły udziały w założonej przez Toyotę, Isuzu i Hino spółce Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJP). Ma to przyspieszyć dekarbonizację małych samochodów poprzez zwiększanie wykorzystania w nich technologii CASE (Connected, Automated, Shared, Electric).

Chodzi tu o 4 kluczowe kierunki, w których obecnie rozwija się motoryzacja:
1) łączenie samochodów w sieci i rozwijanie usług opartych na tej technologii,
2) technologię automatycznego prowadzenia,
3) współdzielenie pojazdów,
4) zelektryfikowanie napędów.

Suzuki i Daihatsu, podobnie jak i dotychczasowi partnerzy Toyoty – Isuzu i Hino, będą mieli po 10% akcji spółki. Po poszerzeniu grona współwłaścicieli CJP Toyota pozostanie głównym inwestorem, posiadającym 60% udziałów.

Koncerny Suzuki i Daihatsu specjalizują się w produkcji i sprzedaży małych samochodach, których w Japonii jest około 31 mln. Dla porównania, po drogach tego kraju jeździ łącznie 78 mln samochodów.

Suzuki i Daihatsu udziałowcami CJP

Małe pojazdy dostawcze dostarczają towary do miejsc, do których nie dojeżdżają większe samochody. Dlatego małe auta użytkowe mają do odegrania ważną rolę w osiągnięciu neutralności klimatycznej i popularyzacji nowych technologii, które napędzają rozwój motoryzacji.

Commercial Japan Partnership Technologies Corporation swoją działalność rozpoczęła w kwietniu br. Jej główne cele to poprawa wydajności i bezpieczeństwa oraz obniżenie emisyjności transportu. Budowa infrastruktury łączenia pojazdów w sieci, która skoordynuje pracę dużych ciężarówek z pracą działających lokalnie aut dostawczych pozwoli zwiększyć wydajność działań logistycznych.

Kolejnym zadaniem jest wprowadzenie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego do kolejnych grup samochodów użytkowych, w tym do małych pojazdów.

Współpraca w kwestiach technologii zelektryfikowanych napędów pozwoli spopularyzować wysokiej jakości bezemisyjne małe pojazdy użytkowe.

Chcąc jak najszybciej zrealizować te cele, Toyota i jej partnerzy postanowili połączyć swoje mocne strony. Toyota udostępni swoje technologie elektryfikacji, automatyzacji, łączenia w sieci i współdzielenia pojazdów. Isuzu i Hino wniosą swoje doświadczenie na rynku aut dostawczych, a Suzuki i Daihatsu – na rynku minisamochodów.

Dowiedz się więcej

Fascynująca Toyota Mirai Fascynująca Toyota Mirai 50 elektryzujących faktów Fleet Manager Roku 2021 stawia na hybrydy Fleet Manager Roku 2021 stawia na hybrydy Dowiedz się więcej TOYOTA GAZOO Racing triumfuje w Le Mans TOYOTA GAZOO Racing triumfuje w Le Mans Czwarta z rzędu wygrana Toyota Yaris Cross w przedsprzedaży Toyota Yaris Cross w przedsprzedaży Rekordowe zainteresowanie klientów Le Mans 24h 2021 Le Mans 24h 2021 Nowa Toyota GR010 HYBRID powalczy o zwycięstwo Toyota awansuje w kolejnym zestawieniu Toyota awansuje w kolejnym zestawieniu Ranking Boston Consulting Group Toyota największym producentem aut Toyota największym producentem aut Dane z pierwszej połowy 2021 roku Nowe części do Toyoty Land Cruiser 40 Nowe części do Toyoty Land Cruiser 40 Rusza produkcja Mobility Base Mobility Base Zobacz nową zabudowę w ofercie Toyoty Toyota i Carmera łączą siły Toyota i Carmera łączą siły Dowiedz się więcej o ich planach Konkurs Toyota Startup Accelerator Konkurs Toyota Startup Accelerator Sprawdź warunki zgłoszeń Nowa flota Grupy Nowa flota Grupy LUX MED Sieć placówek ambulatoryjnych wybiera hybrydy